Прокол під дорогою
Як проводиться прокол ГНБ
Проведення розрахунків
Які допомагають встановити ключові аспекти – де мають бути обладнані котловани, на якій глибині необхідно здійснювати прокол ґрунту, які особливості ґрунту є, та яка установка підійде найкраще для якісного результату.
Створення котлованів
Створюються 2 котловани (у точці входу та виходу обладнання);
Продавлювання та проколювання ґрунту
За допомогою спеціального насосно-домкратного натискного агрегату здійснюється продавлювання та проколювання ґрунту. Для цього наші фахівці використовують сталеві порожнисті штанги.
Відстеження траєкторії інструмента
Траєкторія інструменту ретельно відстежується за допомогою сучасного обладнання. Ми використовуємо дистанційні дисплеї Aurora, які визнані найкращим інструментом контролю траєкторії.
Горизонтально спрямований прокол
ГНП (горизонтально спрямований прокол) відбувається з використанням гідравлічних станцій, які забезпечують високий тиск для продавлювання – до 36 тонн. При цьому необхідність замішування бетонітового розчину відпадає.
Прокладання комунікацій
Прокладання комунікацій проводиться зворотним ходом
У чому різниця між горизонтальним бурінням (ГНБ)
та горизонтальним проколом (ГНП)?
Ті, хто вважає метод ГНБ і ГНП одним і тим же помиляється, оскільки незважаючи на те, що ці дві технології дуже схожі і вимагають подібного набору інструментів, все-таки вони мають принципову відмінність.
Йдеться про те, що горизонтальне буріння здійснюється безпосередньо з поверхні землі, тоді як проколи під дорогою здійснюються обов’язково горизонтально, з котловану, за рахунок великого гідравлічного тиску на ґрунт.
Для ГНБ додатково необхідно використовувати бетонітовий розчин або воду, а ось метод ГНП дозволяє заощадити на додатковому обладнанні та ресурсах. Всі інструменти мобільні та працюють на дизельному паливі.
Переваги проколу ґрунту під дорогою
Безперечно, такий метод прокладання інженерних комунікацій має низку незаперечних переваг, тому й успішно використовується у будівництві та промисловості. Серед ключових позитивних особливостей проколу у землі можна виділити такі аспекти:
Менше фахівців
Роботи можуть проводитися навіть невеликою групою фахівців (порівняно з траншейним методом така технологія дає можливість заощадити на розтратах);
Менше
ціна
Ціна проколів під дорогою буде в середньому на 50% нижчою, ніж при використанні бурової установки ГНБ;
Підходить для заміни трубопроводів
Метод ГНП використовується не тільки для прокладання нових, але і для заміни старих трубопроводів, а під час використання бура це неможливо;
Немає ризиків обвалу
Ризик обвалу ґрунту при проколі під асфальтом відсутній, навіть якщо роботи ведуться у нестійких ґрунтах;
Менше обладнання
Список додаткового обладнання при ГНП значно менше, також відсутня необхідність використання додаткових розчинів.
Робота за будь-якої погоди
Роботи можна проводити незалежно від сезону, тому що температурні характеристики повітря та ґрунту не мають особливого значення.
Недоліки проколу під дорогою
Незважаючи на те, що ГНП вважається дуже практичним та економним методом прокладання труб під землею, у нього є певні мінуси. Проте цей метод обійдеться набагато дешевше, ніж траншейна прокладка труб. Серед недоліків проколу під землею можна виділити:
Не можна продавлювати твердий ґрунт
Неможливість продавлювання ґрунту із твердим складом. Метод ГНП використовується тільки на пухких, нестійких та рухливих ґрунтах.
Довжина до 50 м
При проколах під дорогою довжина буріння вбирається у 50 м, тобто прокладати комунікації в такий спосіб можна тільки невеликі відстані.
Максимальний діаметр 50 см
Максимальний діаметр трубопроводу становить 50 см, тоді як при ГНБ діаметр може перевищувати 1 м.
Продавлювання, вібро- та гідропрокол – у чому різниця?
Існують вібро- та гідропроколи. У першому випадку при використанні спеціальних установок виробляється вібраційний вплив, який дозволяє здійснювати прокол під дорогою. Тут використовуються спеціальні ударно-вібраційно-вдавлюючі установки, і метод успішно застосовується на піщаних ґрунтах та плавунах. При цьому довжина свердловини становить близько 60 метрів, а її діаметр – близько 50 см.
Для гідропроколу використовується водяний струмінь, який впливає на ґрунт під великим натиском. Цей метод добре себе зарекомендував на незв’язних піщаних ґрунтах, які під впливом струменя дуже добре розмиваються. Максимальний діаметр такий самий – близько 50 см, а ось довжина свердловини вдвічі менша і не перевищує 30 см.
Особливості проколу під залізницею
Транспортні шляхи нерідко стають перешкодою для прокладання нових інженерних мереж, у такому разі прокол під залізничним станом вважається оптимальним методом бестраншейної прокладки труб, без необхідності розкриття дорожнього полотна та транспортних конструкцій. Перед проведенням робіт обов’язково проводиться розрахунок усіх необхідних параметрів, враховуючи при цьому особливості ґрунтів, специфіку ґрунту та дотримуючись усіх норм техніки безпеки.
Якщо ширина дорожнього полотна невелика, а діаметр труби не перевищує 800 мм прокол під залізницею, дає можливість обійтися без зупинки руху транспорту. При цьому метод ГНП дозволяє заощадити і на подальшому відновленні ландшафту та інфраструктури, оскільки не передбачає особливої їх зміни.
Ціна проколу під дорогою буде нижчою, через залучення меншої кількості обладнання та робочих рук. У середньому витрати будуть у 2 рази нижчими, ніж при прокладанні труб шляхом буріння. Час здійснення робіт також скорочується в середньому на 20–40%, оскільки цей метод не передбачає додаткового облаштування майданчика.
Аналіз ґрунту необхідно провести заздалегідь. Дуже часто буває так, що внутрішні та зовнішні шари ґрунтів відрізняються, від цього залежить і траєкторія проколу під землею та особливості підбору обладнання.
Також враховується той факт, що для встановлення комунікацій буде потрібний спеціальний футляр, а в самому насипі використання перехідників заборонено.
Прокол під водопровід та газопровід – ключові аспекти процесу
Бестраншейний метод прокладання труб дуже часто використовується для розведення комунікацій під землею в місцях, де зосереджено велику кількість житлових та промислових будівель, лісових насаджень та водойм.
Прокол під водопровід та газопровід методом ГНП передбачає використання гідравлічних установок, заздалегідь прорахованої траєкторії. А для прокладання труб діаметром від 800 мм застосовується проходка, при якій забір землі проводиться за допомогою ручного або електричного інструменту, а сам кінець секції поступово вдавлюється в ґрунт.
Перед проведенням робіт із проколу ґрунту необхідно отримати дозвільну документацію, а також вивчити саму місцевість та перевірити, чи немає поблизу інших мереж комунікацій. Якщо водопровід буде йти від свердловини на ділянці, документи, що дозволяють, не знадобляться. Однак при підключенні до існуючої мережі буде потрібний дозвіл органів місцевої влади.
У деяких випадках прокол ґрунту для водопроводу передбачає використання бурошнекового буріння, яке підходить для прокладання труб, створених із різних матеріалів (бетону, полімерів або сталі). Такий метод часто використовується при проколі під залізницею та для монтажу самопливних каналізаційних шляхів.
Ціна проколу під водопровід прораховується індивідуально після того, як фахівець відвідає об’єкт і проведе необхідні розрахунки. У будь-якому випадку, порівняно з траншейною технологією прокладання труб прокол ґрунту дозволяє заощадити щонайменше 20% фінансових витрат і суттєво прискорює терміни проведення робіт.
Вартість проколу під дорогою
Ціна проколу під дорогою – питання, що насамперед хвилює клієнтів. Усі хочуть заощадити на роботі, при цьому кінцевий підсумок має відповідати всім технічним нормам та вимогам.
На формування точної вартості впливають кілька факторів – кількості проколів та кількості труб в одній свердловині, тривалість проведення труб та їх діаметр. Не варто забувати і про такі параметри як особливості ґрунту та терміни виконання робіт, а також обраного типу обладнання.
Крім цього, сюди також необхідно включити вартість обраного типу труб, створення котлованів, а також шурфування комунікацій.
Саме тому всі прорахунки здійснюються індивідуально після ознайомлення з документацією та вимогами клієнта. Будьте впевнені – до Вашого замовлення віднесуться серйозно та головною метою буде створення якісного та максимально точного проколу під землею, з урахуванням побажань клієнта.
Висновок
Прокол під дорогою може відбуватися як в межах міста, так і за містом. У першому випадку бестраншейна прокладка труб дозволяє максимально зберегти ландшафт, архітектурні споруди та інфраструктуру району. При цьому звичайна життєдіяльність громадян не порушується, так само як і дорожній рух. У місцях, що мають історичну цінність, цей метод особливо цінний, адже навіть найменше пошкодження тут неприпустимо.
У приватних та дачних секторах прокол ґрунту для водопроводу та інших комунікацій вважається єдиним можливим варіантом “безболісно” для навколишнього середовища провести труби. Попередньо необхідно отримати згоду від кожного власника ділянки, а також додаткові дозволи від адміністрації міста, але висновок очевидний – метод ДНП суттєво дозволяє заощадити кошти та на проведення робіт та на подальше відновлення ландшафту.
Наші клієнти
Контакти
Напишіть нам
Телефонуйте нам
+38 097 91 33 456
+38 073 91 33 456
Ми знаходимося
Пишіть нам
Контакти